Jak zorganizować sekretariat kancelarii adwokackiej


Dobrze zorganizowany sekretariat to podstawa każdej kancelarii adwokackiej, nawet tej najmniejszej. Im większa kancelaria, tym bardziej rozbudowany powinien być jej sekretariat. Podpowiemy jak zorganizować sekretariat małej kancelarii, by z czasem móc go rozbudować. Od segregatorów, przez gilotynę ręczną A4 do kserokopiarki – oto lista rzeczy niezbędnych, pomijając oczywiście długopisy, koszulki i nożyczki.
Podstawowym zadaniem sekretariatu jest dbanie o właściwy obieg dokumentów i informacji w kancelarii. Stąd oprócz dziennika korespondencyjnego i książki nadawczej należ zadbać w sekretariacie o profesjonalne systemy do przechowywania dokumentów. Na takie systemy składają się segregatory oraz półki do odkładania dokumentów.
Kserokopiarka oraz skaner to podstawowe urządzenia biurowe, które muszą znaleźć się w każdym sekretariacie. Początkowo nie muszą być to urządzenia kolorowe, z czasem jednak te czarno-białe będą służyły jako urządzenia pomocnicze.
Laminator i gilotyna ręczna A4 przydadzą się do akwizycji klientów. Oferty składane przez kancelarie muszą spełniać obok wymogów merytorycznych również pewne wymogi estetyczne. Początkowo może się wydawać, że takie urządzenia w małej kancelarii nie mają racji bytu, jednak bardzo szybko można się przekonać, jak bardzo są one potrzebne. Gilotyna ręczna A4 znacznie przyspieszy proces cięcia chociażby wizytówek.
Dyktafon wraz z przełącznikiem nożnym, który pomoże przepisać podyktowany tekst. Za pomocą pedałów, bez odrywania rąk od klawiatury można przewinąć nagranie w przód i w tył albo chwilowo zatrzymać odtwarzanie.
Na takim fundamencie można spokojnie budować swój sekretariat.


Otagowano: 

Kategoria: Wyposażenie biura

Możliwość komentowania została wyłączona.